Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności szkoły zarówno w formie stacjonarnej, kształcenia na odległość jak i hybrydowej jest wszechstronny rozwój jej uczniów, a w szczególności:
- zapewnienie uczniom prawa do kształcenia się, opieki i zdobywania doświadczenia w warunkach odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
- wspomaganie roli wychowawczej rodziców jako równorzędnych partnerów w zakresie realizacji celu działalności szkoły,
- wspieranie uczniów w poznawaniu świata w jego złożoności i różnorodności przy jednoczesnym wyrabianiu czujności wobec zagrożeń dla zdrowia fizycznego, psychicznego i duchowego,
- kształtowanie postaw patriotycznych, poczucia tożsamości narodowej, kulturowej, regionalnej i religijnej w duchu tolerancji i humanizmu,
- kształtowanie postaw prozdrowotnych i sportowych, umiejętności dbania o własne ciało, zdrowie i sprawność fizyczną,
- kształtowanie umiejętności pracy zespołowej,
- kształtowanie odwagi cywilnej do stawania w obronie praw człowieka, dziecka i ucznia oraz praw obywatelskich i rozwijanie umiejętności samorządowych,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych poprzez nabywanie i rozwijanie umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania,
- rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,
- rozwijanie umiejętności planowania i przewidywania skutków własnego działania w kontekście umiejętności dokonywania samooceny,
- rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej, kulturowej i historycznej,
- wychowanie w oparciu o autorytety,
- wprowadzanie uczniów w świat wartości, zasad i norm moralnych,
- rozwijanie zainteresowań i zdolności twórczych, samodzielności w myśleniu i działaniu,
- wzmacnianie wiary dziecka we własne możliwości, formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób,
- wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji,
- zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy.
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 24-05-2022 - Edycja treści
- 19-05-2022 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 69